Friday, October 26, 2007

Sumbangan kewangan meringankan beban

Kaherah (Mesir) 25 Oktober 2007 : Berbekalkan ketabahan dan kesabaran, sebuah keluarga yang sederhana redha menerima ujian penyakit glaucoma (penyakit mata) ke atas dua anak mereka.

Khaulah, anak bongsu Ustaz Mohd Razi bin Musa , berasal dari Kampung Mak Chili Kemaman, Terengganu telah menjalani pembedahan glaucoma (bahagian mata ) di Hospital Kanak-Kanak, Universiti Kaherah Mesir pada hari Rabu ( 23/10/2007) yang lepas.

Beliau adalah pelajar peringkat Masters di Jamiah al Amerikiah al Maftuhah ( American Open University ) Kaherah dan sedang menyiapkan penulisan tesis Sarjanannya. Beliau mempunyai tiga orang anak, Hajar anak sulungnya juga sudah menjalani rawatan ini di Malaysia sebelum ini.

Selepas rawatan pembedahan Khaulah, doktor disini menahan di wad Hajar untuk pemeriksaan selepas pembedahan Khaulah. Doktor disini mengesahkan Hajar juga perlu dirawat secara pembedahan kerana keadaannya yang juga kritikal seperti adiknya.

Menurut Ustaz Razi, beliau sudah membayar kos permulaan bagi pembedahan ini untuk dua anaknya lebih daripada RM 2000.00 dan menjangkakan kos ini akan bertambah. KOs ini tidak mencangkupi jumlah kesemuanya , bahkan ini hanya untuk sebelah mata sahaja. Bermakna kos yang terpaksa ditanggung menjangkau RM 10 000.00 untuk melengkapkan 4 kali pembedahan.

Beliau sekeluarga amat menghargai bantuan dan sumbangan ikhlas daripada orang ramai bagi meringankan sedikit pembelanjaan perubatan anak-anaknya.

Ringankan tangan dan hulurkan bantuan anda. Menderma dan bantulah beliau sekeluarga melalui akaunya sendiri di Akaun (HSBC) 032 036 832 011. Untuk maklumat lanjut, hubungi beliau di talian (+2)010-6592769.

*Laporan disediakan oleh Ustaz Muhamad Sabri bin Yamin dan Ustaz Shafizi Ismail yang melawat beliau di hospital pada hari Khamis 25.10.2007

0 ulasan:

 
Powered by Blogger | Printable Coupons